Monday, June 17, 2013

Aktiviti Cuti Sekolah : Minggu Kedua - Teluk Cempedak

Assalamualaikum wbt

Meh baca sini dulu ...

ermm, ikutkan hati macam da x mau post /citer pasal cuti itu hari... sudah lama berlalu..hihi..tapi lisa da bagtau kan kat entry yang lepas nak citer jugak kot2 boleh dijadikan panduan bagi sesiapa yang belum pernah dan nak pergi TC... :)

lisa x sempat nak bukak letop, tu yang terperap je entry ni...hehe... apapun, terima kasih pada blogger yang sudi berkunjung ke blog lisa... maaf sesangat sebab belum sempat lagi berkunjung ke blog anda semua :) inshaallah nnti lisa zuussss ke blog anda yer :p

5/6/13 : pagi sebelum naik boat ke jeti Pulau Kapas, kami jalan2 dulu sekitar pulau tu... jalan2 tepi pantai sebelum check out... then, kami breakfast kat kafe, lupa apa nama kafe tu.

cotton island
jalan-jalan cari breakfast

view dari kafe yang kami breakfast

pulau kapas
jambatan / laluan yang menghubungkan kami bergerak
dari satu chalet ke chalet yang lain

Alhamdulillah dah siap breakfast dan snap2 picture, kami checkout dan bergerak ke jeti, terus bertolak ke Teluk Chempedak. Kami singgah sekejap kat kubur arwah ayah. Selepas 2 bulan... :'(

Actually, En suami macam nak pergi sampai cherating je, tapi cherating macam biasa je pantainya... so, kami terus gerak ke TC. On the way tu, sempat lagi kami singgah makan otak-otak dan sata kat gerai Otak-Otak Che Wan. Memang sedap. Lokasi, ikut signboard ke Pantai Mak Nik, Kemaman, Terengganu.

otak-otak che wan
Otak-otak dan sata

ada juga menu lain, pais ikan, mee kari, mee sup dan banyak lagi :)

Alhamdulillah, licin semuanya,  :p kami bertolak ke Teluk Chempedak. Kami sampai TC dalam pukul 5 petang. En suami belum pernah sampai ke sini... hehe... dia suka sangat,  cantik katanya ... :)

TC
Pantai Teluk Chempedak

Pantai
Subhanallah, cantiknya alam ciptaan Allah kan...

kami tinggal satu malam je kat sini... check in Hotel TC, harga oke je... Rm 80 untuk satu malam, ada aircond dan TV. Check in kat kaunter bayaran kedai cenderamata kat bawah hotel sebab hotel tu juga milik tuan kedai cenderamata tu. Hotel dekat dengan parking dan jalan kaki je ke pantai. bilik baru dan selesa. :) tapi sayangnya lisa xdapat nak post picture dalam bilik sebab tab tu buat hal dan picture dalam gallery tetiba jadi gelap :(

pintu hotel :)
bilik kat tingkat atas, bawah tu kedai cenderamata
then malam tu kami keluar dinner ke Tanjung Lumpur, makan ikan bakar. kami ke Ana Ikan Bakar. kalau dari TC dalam 10-15 minit je drive. lisa ingatkan hari hujan, so xdela ramai sangat orang... sekali sampai sana...penuh jugak even hujan lebat... agak lama menunggu order sampai... adalah dekat setengah jam jugak...menguji kesabaran sungguh... tapi xpela, bukan selalu kan :)

View dari luar, penuh parking

berbaloi tunggu lama sebab memang sedap, Alhamdulillah :)

Semua sedap, en suami suka sangat ikan bakar tu... lisa suka sotong celup tepung. Alhamdulillah. :)

6/6/13 : balik :) Dalam perjalanan balik, kami ziarah kubur arwah ayah sekali lagi... cepatnya sekeliling kubur arwah ayah tu dah penuh dengan penghuni lain...

then, dalam pukul 1 tengahari, kami bertolak ... erm, sempat lagi kami singgah rehat kejap kat Pantai Rantau Abang, Dungun. Tak ada apa yang menarik. entah lah. macam suram je... mungkin waktu petang ramai orang datang kot.

rantau abang

Apapun, seronok sangat dapat spent time yang berkualiti dengan en suami dan yang paling penting dapat ziarah kubur arwah ayah di Paka, Terengganu. 2 dalam 1 :)

Aida Ismail said...

Seronoknya Lisa! Mesti selalu pegi bercuti dengan encik suami kan? Aida belum pernah sampai kat TC lagi. Macam best lak. ^^

Lisa Sheila said...

xdela selalu aida...hee.. bleh la pergi TC nnti..ajak famli...cantik ;)

Unknown said...

sukanya tengok otak2 n sata..hehe.. pantai tak berani nak mandi..hehe.. ^^ yg penting dapt pi kubur arwah ayah akak ..alhamdulillah.. :)

Ratu Hatiku said...

Akk pun ada pergi gak mggu terakhir cuti skolah haritu tp bermalam di Anjung Selesa..dan ada insiden yang mengerikan berlaku...uhuhuhuhu

Azian Elias said...

cuti sekolah mmg best jalan2.. tapi ramai sangat kan kat mana2 hotel pun.. sesak..

Fais-SKA said...

TC..tmpat sy sllu pergi dgn kawan2 msa bljar dlu :) best jalan2 situ, naik n trun bukit..tp xbpluang nk mndi je..smoga roh arwah ayah akak dicucuri rahmat dn tnang je disana..

Aku pengembara said...

My favourite.. Otak-otak. Alahaiiii :)

fadh leyanie said...

dulu pegi skali TC dia punya ombak sangatlah kuat, terpacak bendera merah. nice view :D

Unknown said...

Sronok dpt habiskan masa berkualiti dgn hubby. Wan masih lagi blum sempat brcuti. Hanya cuti sakit ja...hahahah. Insyaa Allah wan akan plan cuti jugak satu ketika nnt. Sabar...sabar....