Wednesday, August 20, 2014

Bila Loghat Kelate di 'luarkan' :p

Assalamualaikum

Hai org kelantan... 
Hihi...

Bukan org kelantan pom boleh je baca utk menambah pengetahuan. Hihihi...

Cenggini la caranya nk cekup atau nk mengesan identiti org klantan. :D




Identiti Kelate Anda Dikesan Tanpa Disedari bila berkecek lagu ni....

1. Mari kita pergi encik, hujan sudah serik ni

2. Adik tuang air tu jangan banyak dik...padam padam dah banyak tu

3. Kakak... bungkuskan saya pulut lempa satu

4. Macam mana awak basuh baju ni habis pertik sawa

5. Adik...bagi saya tudung gelas ni...saya nk bawa balik air ni

6. Mula-mula panaskan minyak...masukkan bahan kisar....tumis hingga naik bau...kemudian masukkan awas

7. Maaf la ya...rumah bujang macam ni la memang berkubang

8. Pasang cadar dan sampul bantal ni...bg nampak kemas sikit

9. Bang bagi supik satu

10. Tolong ambik kunci motor dalam sorak meja tu

11. Ayang...camne dah sial ke belum demam ayang tu?

12. Kejap ye...tadi petir, tu letrik tak ada...sebab suis berjentap

13. Bang...bungkus air lanas satu

14. Makcik....mana duit cucur saya tadi

15. Makcik...bagi pletin satu, senang sikit nk minum air ni

16. Tokey...kakas sup ada jual?

17. Itik suka sangat la kalau main air char

18. Dik...jangan lari laju-laju...nanti rebah

19. Tolong ambilkan suis kereta aku kt meja tu.

20. Boleh tolong diam sikit tak? Pot pet pot pet....bosan la

21. Bukan saya punya sorang, hak orang lain retek

22. Kuba awak dah gala ke?


P/s: hee.. klu nk tau mksud2 perkataan tertentu dlm loghat kelantan tu boleh la bertanyakan org kelantam sndiri..hehe.. lisa pun org kelantan. Tp x sempat la nk taip smua skali dgn maksudnya tu.  Senyum petang je. =)