Thursday, February 13, 2014

Tahun Baru, Dunia Baru

Assalamualaikum wbt

rasa macam dah berkurun lamanya lisa tak update kat sini...

Sebenarnya da lama sangat lisa x bukak lappy... sedih..sedih...hehe... :)
sekejap je kan masa berlalu... dah bulan Februari 2014 dah... erm... umur kita juga semakin meningkat dari hari ke hari. Sedar tak kita sebenarnya, kematian juga sedang menghampiri kita. Ya Allah... 

Jom kita baca Surah Al Asr.






pssstt.. untuk details tafsir, boleh rujuk dengan ustaz / ustazah terdekat anda. hihi.

Peringatan untuk diri lisa sendiri dan kita semua... InshaAllah.

Duit / harta/ pangkat / hal dunia yg x sempat kita dapatkan semalam, inshaAllah kita boleh dapatkan semula pada hari ni atau esok... tapi jika MASA yang berlalu semalam... kita x kan dapatkannya lagi... semuanya dah x boleh nak diputar kembali lagi...  :'( 

sama2 kita hargai masa dengan melakukan aktiviti2 yang bermanfaat... dan niatkan segala yang kita lakukan lillahitaalla ... semuanya kerana ingin mendapatkan redha Allah. InshaAllah. mudah-mudahan. :)

credit picture : google

3 comments:

Mohd Ridzwan Abdullah said...

Welcome back Lisa...selamat berblog kembali.

Lisa Sheila said...

Hihi, inshaAllah wan... =)

Anonymous said...

lamo dah x tgok blog mu...hik2...