Tuesday, April 09, 2013

Marilah Mari... Mari Mengaji !

Assalamualaikum wbt

Bermula sejak November 2012 setiap malam isnin dan malam selasa adalah untuk kelas mengaji lisa dan en suami ... ermm... maksudnya ... kelas mengaji tu dengan ustaz kat area rumah lisa... 

en google


lisa x pandai...so... x pandai kenalah belajar ... banyak lagi tajwid dan makhraj yang nak di perbetulkan ... Ya Allah, betapa naif nya aku ... ilmu yang pernah ku belajar sebelum ni terlalu cetek ... Ilmu ni x pernah habis ... belajar dan terus belajar ... hidup kita sehari-hari ni jugak dalam proses pembelajaran tanpa guru, melainkan pengalaman.

Alhamdulillah, sekurang-kurangnya dapatlah diperbetulkan bacaan Al Fatihah dalam solat dan untuk disedekahkan kepada arwah ayah lisa - mahupun ibu bapa kita yang masih ada bersama kita ... 


pssttt... sharing is loving ... sila baca ...link kat atas ... semoga bermanfaat :)

sumber foto: doodle dakwah

16 comments:

Mohd Ridzwan Abdullah said...

Bagus lisa...wan pun suka kalau blajar bab2 mcm ni. Wan pun kdg2 ikut jugak kelas agama...slalu wan gi blaja kitab...samada tauhid atau fiqah. Cuma dok tgh cari tmpt utk blajar ngaji jer. Kat area ni susah sket. Thanks sebab share yer. :)

Mrs Velentine said...

betul tue kena rajin belajar,,MV pun selalu salah juga ni..**budak BOBO tue asal melaka

Lisa Sheila said...

alhamdulillah ... :)

eh jap..wan dok kl ke penang yer... hee... kat kl ada satu tempat mengaji free tau..abang ipar lisa mengaji kat situ ... apa nama tempat tu lisa x ingat... tapi lisa leh tanya abg ipar lisa ...hee

Lisa Sheila said...

MV x pe...kita sama2 blajar ...

oh yeke orang melaka...lisa ingatkan org seberang..hehe...memandai je lisa...

Ratu Hatiku said...

Bagusnya g kelas mengaji... Saya pun byk yg nak kena belajar lagi...

Twenty Thirteen said...

:) tengkiuu for sharing..

♥ iqwa-niera ♥ said...

bagusnya kkak n encik suami..:) ad sesetengah org malu nak blajar ngaji sbb umur da makin meningkat..btapa Allah syangi kkak..alhamdulillah..^^ takziah buat pemergian arwah ayah kkak..sesungguhnya..dari Allah kita dtg..kpda Allah jga kita kmbali..

Annyss Aleeya said...

betul. betul. dapat perbaiki diri and tingkatkan iman kite. :)

Lisa Sheila said...

en suami offer kak...lisa ikut jer... :) alhamdulillah, bleh blajar ...

Lisa Sheila said...

yr welcome.. thanks sudi singgah ... :)

Lisa Sheila said...

alhamdulillah... lagi pun kami belajar mengaji kat rumah kawan suami... kawan suami dan isterinya skali... :) so xde lah nak segan sangat... dan bleh blajar dengan lebih faham sebab x rmai .. 4 orang jer..

betul dik, dari Allah kita datang kepadaNya juga kita kembali... thanks ya..

Lisa Sheila said...

inshaAllah...aamiin ...

bakal jenazah said...

terima kasih ;)

Lisa Sheila said...

Sama2.. Erkk tp terima kasih untuk apa ye..

Nana Liena said...

harapnya dipermudahkan urusan mengejar ilmu..amin..thanks 4 sharing.. :)

Lisa Sheila said...

InshaAllah..aamiin..